Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
28/03/2024 18:09:06

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

L'Ajuntament
Comunicació

El projecte 'Any 2230: Programa interestel·lar Artemis', guanyador del BitBot Challenge 2020

19/10/2020
Lectures: 825
El projecte 'Any 2230: Programa interestel·lar Artemis', guanyador del BitBot Challenge 2020

La presidenta de l'Àrea de Drets de Ciutadania i Polítiques Socials, Flavia Reina, ha recollit dilluns 19 d'octubre un dels 3 premis finals de la iniciativa BitBot Challenge 2020, atorgat al projecte 'Any 2230: Programa interestel·lar Artemis'. Els guardons, impulsats pel Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública de la Generalitat de Catalunya i la col·laboració de la Fundació i2cat, han distingit aquelles iniciatives que han destacat per impulsar activitats tecnològiques de lleure al territori durant la situació de desconfinament.

Durant l'acte virtual, presidit pel conseller Jordi Puigneró, Reina ha destacat el "gran impacte social" que ha tingut aquest projecte a Sant Feliu, i ha destacat la col·laboració desenvolupada entre les entitats implicades com Codelearn i Crea Lleure juntament amb els equips de Serveis Socials i de Sant Feliu Innova de l'Ajuntament. També ha volgut agraïr la implicació de les persones voluntàries, així com de les noies i nois que han participat per primera vegada en aquest campus pioner.

'Any 2230: Programa interestel·lar Artemis' va néixer com una resposta al repte llençat des de la Generalitat de crear activitats tecnològiques de lleure durant l'estiu. El programa Sant Feliu Innova, a través del laboratori d'innovació i co-creació CO-Innova_LAB Sant Feliu, va impulsar aquest campus científic i tecnològic gràcies a la implicació de diferents actors i agents locals, tant privats com públics i cívics, de la ciutat. Un dels aspectes més destacats del campus ha estat la seva aposta per la integració social i la perspectiva de gènere, reservant la meitat de les places participants a noies, i un 40% als col·lectius més vulnerables socialment.

La iniciativa es va desenvolupar del 13 de juliol al 7 d'agost, i els nois i noies integrants van poder experimentar amb activitats relacionades amb les matemàtiques, la robòtica, la programació o la realitat virtual, entre d'altres. L'aprenentatge s'articulava de manera transversal a través d'un relat de ciència ficció basat en la literatura dels segles XIX i XX, i el món cinematogràfic, televisiu i dels videojocs dels segles XX i XXI, incloent-hi elements de gamificació com un Role-Playing-Escape Room.

El campus va comptar amb la col·laboració de dos actors locals: CodeLearn Sant Feliu, l'escola de programació, robòtica i pensament computacional de la nostra ciutat; i l'associació Crea Lleure,que treballa per un lleure educatiu i inclusiu per a tothom, sota la coordinació del programa municipal Sant Feliu Innova.

El premi BitBot Challenge 2020 està dotat amb 1.500 euros per a cadascuna de les propostes participants, i 1.500 euros addicionals en el cas del projecte santfeliuenc.

Comparteix
ENVIAR PER EMAILCancel·lar enviament de correu
* Camps obligatoris
Enviar
Salta a la part superior