Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
20/04/2024 04:13:09

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

L'Ajuntament
Comunicació

El Servei de mediació, una eina clau per millorar la convivència a Sant Feliu

21/01/2021
Lectures: 6580
El Servei de mediació, una eina clau per millorar la convivència a Sant Feliu

L'Ajuntament reivindica dijous 21 de gener, Dia Europeu de la Mediació, l'aposta per les mesures de convivència i el treball des de la sensibilització per resoldre els conflictes a través del Servei municipal de mediació ciutadana. Aquest servei gratuït, que actua com a sistema alternatiu per resoldre els conflictes de convivència que es poden generar entre veïns i veïnes, empreses o entitats en el dia a dia, es caracteritza per la intervenció de diferents persones expertes en la mediació. Els i les professionals que l'administració posa a disposició de la ciutadania actuen de manera imparcial, ajudant a establir ponts de comunicació entre les parts implicades.

El servei de mediació exerceix la seva activitat des de fa anys en continu procés de millora, però ha estat durant el 2020 quan ha mostrat com la mediació és especialment necessària en l'àmbit de la convivència veïnal i familiar. En el darrer any s'han atès 10 casos més respecte al 2019 en l'esfera familiar, associats a les relacions intergeneracionals, i el nombre de conflictes veïnals relacionats amb les molèsties per sorolls ha augmentat un 85% respecte a l'anterior exercici.

Tant aquests increments com les particularitats derivades de la pandèmia han requerit d'una reconfiguració del servei per tal d'adaptar-se a les noves necessitats de la ciutadania. Actualment es combinen diferents metodologies d'intervenció que inclouen des de la missatgeria electrònica fins a l'atenció telefònica, passant per fórmules mixtes que contemplen també el treball presencial, sempre i quan els protocols sanitaris i els factors de risc de les persones usuàries ho permetin. També s'incentiva l'ús de videotrucades per tal de reduir al màxim la mobilitat d'aquestes persones.

Comunicar i sensibilitzar per garantir la convivència

El treball del Servei municipal de mediació ciutadana va més enllà de facilitar espais, tant físics com virtuals, perquè la ciutadania resolgui els seus conflictes de forma assistida pel personal tècnic de mediació i convivència. Una part important de la seva feina se centra en les tasques de divulgació d'una cultura de pau i de comunicació no violenta de forma transversal a tot Sant Feliu. Entre les més destacades es troba la creació de decàlegs per ajudar a garantir un bon clima, tant en l'àmbit domèstic com en les comunitats de veïns, que es van difondre durant el període de confinament. Aquests documents proposen seguir una sèrie de senzilles pautes que permeten resoldre conflictes quotidians i abordar aquelles situacions derivades de la convivència forçosa, i alhora reconvertir-los en oportunitats per compartir i fomentar el coneixement mutu.

Aquesta tasca de sensibilització complementa l'aposta de l'Ajuntament per treballar per un Sant Feliu on la convivència i la cohesió social esdevenen punts claus del benestar de la ciutadania. Així s'estableix en els compromisos que el Govern va reflectir en el Pla d'Actuació del Mandat, integrant en aquesta feina de sensibilització altres mesures que s'estan impulsant com la Xarxa antirumors, la Taula de convivència o el pla de treball de les informadores de carrer, entre d'altres.

El Servei de mediació al detall

Qualsevol persona física o jurídica, empadronada, resident o radicada a Sant Feliu pot sol·licitar una mediació a través de l'Oficina d'Atenció Ciutadana (pl. Lluís Companys, 1) o per via telemàtica mitjançant aquest tràmit. El servei atén dilluns i dimecres de 10 a 14 h, i de 15 a 20 h, per mediar en qualsevol d'aquests conflictes:

  • Comunitats veïnals: sorolls, olors, animals, espais comuns, gestió de la comunitat, impagaments, etc.
  • Família: malentesos, problemes intergeneracionals...
  • Associacions i activitats econòmiques: presa de decisions, gestió, lloguers...
  • Espai públic: usos de l'espai, civisme, animals de companyia...
  • Altres desavinences relacionades amb la convivència ciutadana.
Comparteix
ENVIAR PER EMAILCancel·lar enviament de correu
* Camps obligatoris
Enviar
Salta a la part superior