Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
19/04/2024 22:01:21

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

L'Ajuntament
Comunicació

L'Ajuntament obre una nova línia d'ajuts dotada amb 100.000 euros per al pagament del lloguer

27/09/2021
Lectures: 2862
L'Ajuntament obre una nova línia d'ajuts dotada amb 100.000 euros per al pagament del lloguer

Des de dilluns 6 de setembre està obert el termini per demanar la concessió d'un ajut econòmic destinat al pagament del lloguer d'un habitatge. Aquesta nova línia d'ajuts, aprovada pel Ple el passat mes de maig, s'adreça a aquelles persones que es troben en situació de vulnerabilitat derivada de la Covid-19, perquè puguin resoldre problemes transitoris de pagament parcial o total del lloguer.

La dotació pressupostària d'aquestes subvencions ascendeix a 100.000 euros, i donaran resposta a les mesures contemplades en el Pacte de Ciutat que, com apunta el regidor d'Habitatge Aitor Rivera, "contempla el desenvolupament d'estratègies per garantir el dret a l'habitatge com a prioritat del govern municipal". Segons Rivera, l'objectiu d'aquests ajuts "respon a l'emergència habitacional que patim a la nostra ciutat, ara agreujada per la Covid-19, i és per això que estem desplegant accions per defensar-lo i garantir-lo".

Requisits

Les persones interessades en accedir a aquesta línia d'ajuts han d'estar empadronades a Sant Feliu, concretament en l'habitatge per al qual se sol·licita la prestació, i que ha de ser la seva residència habitual i permanent. La persona que demana l'ajut, o bé qualsevol dels membres de la unitat de convivència, ha d'estar en situació d'atur, en ERTO, o amb la seva jornada laboral reduïda per motiu de cures en cas de ser empresari o empresària, o altres circumstàncies similars que suposin una pèrdua d'ingressos.

El conjunt d'ingressos dels membres de la unitat de convivència en el mes anterior a l'ajut no ha de ser superior a 2,5 vegades l'IRSC, límit que s'incrementarà en 0,1 per cada fill o filla a càrrec o per cada membre major de 65 anys, i en 0,15 per cada fill o filla a càrrec en el cas d'una unitat monoparental. Aquest límit pot pujar fins a 3 en cas que en la unitat hi hagi un membre amb discapacitat declarada, situació de dependència, incapacitat per malaltia que acrediti la incapacitat per dur a terme una activitat laboral, o bé una malaltia mental amb un grau de discapacitat intel·lectual reconeguda del 33% o més. A més, la persona sol·licitant, a banda de ser la llogatera de l'habitatge, ha d'estar al corrent dels rebuts de lloguer, i no pot disposar de cap altre habitatge a la província de Barcelona.

Quantia dels ajuts

Els ajuts contemplen el reemborsament d'un 25% de l'import mensual de lloguer per un màxim de 4 mesos a partir del 2021, i fins la presentació de la sol·licitud. Tant l'import màxim en concepte de renda de lloguer, com el total màxim de l'ajut, seran de 1.000 euros IVA inclòs. Aquesta quantitat s'incrementarà en un 3%, fins a un màxim de 1.120 euros IVA inclòs, per a aquells col·lectius preferents establerts en el Pla Local d'Habitatge, que inclouen majors de 65 i menors de 35 anys, persones amb discapacitat reconeguda o grau de discapacitat intel·lectual reconeguts, o víctimes de violència masclista.

Presentació de sol·licituds

Els ajuts es poden sol·licitar preferentment per mitjans electrònics a través del tràmit fins al 8 d'octubre, o fins exhaurir el crèdit disponible. Només en el cas que no sigui possible tramitar la sol·licitud per mitjans electrònics, es podrà fer presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana, demanant cita prèvia per internet o al telèfon següent 936 858 001 en horari de 8 a 20 h.

En la sol·licitud s'haurà d'incloure:

  • Document de declaració responsable de compliment dels requisits dels membres de la unitat de convivència majors de 16 anys.
  • Acreditació dels ingressos de la unitat de convivència de l'últim mes (mitjançant nòmines, extractes bancaris, etc.).
  • Acreditació d'estar a l'atur o ERTO.
  • Acreditació de la situació de violència de gènere, si s'escau.
  • Contracte de lloguer a nom de la persona sol·licitant.
  • Rebuts del lloguer on s'acrediti que han hagut de fer front a les despeses vinculades a l'habitatge o document on el propietari/Immobiliària certifiqui que està al corrent dels últims 5 mesos.
  • Document que acrediti el número i titularitat del beneficiari d'un compte bancari on fer l'ingrés de la prestació concedida.
  • Certificat de menors emancipats, si s'escau.

Per resoldre qualsevol dubte relacionat amb aquests ajuts o d'altres qüestions relacionades amb l'habitatge la ciutadania es pot adreçar a l'Oficina Local d'Habitatge al correu electrònic habitatge@santfeliu.cat, o per telèfon al  627 81 35 83 (de dilluns a divendres de 8.30 a 15 h. i dimarts i dijous de 16 a 18.30 h.) o al  661 87 51 26 (de dilluns a divendres de 8.30 a 15 h. i dilluns i dimecres de 16 a 18.30 h.).

Comparteix
ENVIAR PER EMAILCancel·lar enviament de correu
* Camps obligatoris
Enviar
Salta a la part superior