Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
19/04/2024 01:07:05

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

L'Ajuntament
Comunicació

S'actualitza el conveni entre la Generalitat, l'Ajuntament i l'ATM per al perllongament del Trambaix a la trama urbana de Sant Feliu

26/07/2022
Lectures: 2719
S'actualitza el conveni entre la Generalitat, l'Ajuntament i l'ATM per al perllongament del Trambaix a la trama urbana de Sant Feliu

El Palau Falguera va acollir dilluns 25 de juliol la signatura del protocol de col·laboració per establir un marc estable de relació, col·laboració i cooperació mútua amb l'objectiu de millorar la xarxa de transport públic. En concret, el conveni ha de facilitar la construcció i entrada en servei del perllongament del Trambaix a l'espai que quedarà alliberat per les vies després del soterrament, dins de la trama urbana de Sant Feliu de Llobregat.

El protocol el van signar, després de presentar-lo als mitjans de comunicació, el Secretari General del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font; el Director General de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Pere Torres; l'alcalde de Sant Feliu, Oriol Bossa; i la primera Tinenta d'Alcaldia, Lídia Muñoz.

En la seva intervenció, Lídia Muñoz va destacar que s'actualitza un conveni signat al desembre de 2018 i es fa públic "un exercici de bona sintonia i de feina ben feta entre la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Sant Feliu i l'ATM, una feina que portem molts anys desenvolupant per assolir els grans reptes que tenim com a ciutat i com a país". Muñoz va explicar que el nou conveni aborda els passos que cal seguir per fer possible "la gran obra de transformació que està vivint Sant Feliu, aquest gran repte de ciutat". Al desembre de 2018 es va signar un protocol d'intencions per iniciar els treballs per a l'arribada del tramvia a Sant Feliu i aleshores es va fer "en un marc de total incertesa. Avui ho fem amb tota la solidesa, ja que el passat mes de juny vam complir un any de l'inici de les obres del soterrament. Avui donem un pas més en la construcció de la ciutat del futur".

El Director General de l'Autoritat del Transport Metropolità, Pere Torres, va subratllar que el conveni "supera el de 2018 i concreta encara més els compromisos de les parts per fer possible amb uns determinats calendaris aquest projecte". Amb aquest conveni "ens distribuïm les feines, que n'hi ha moltes". I específicament l'ATM, com a responsable de tirar endavant la construcció del tramvia per delegació de la Generalitat, adquireix el compromís que abans que acabi el 2023 aprovarà els estudis informatiu, ambiental i de mobilitat, "de com queda la ciutat alterada pel pas del tramvia i com això pot reordenar la seva mobilitat interna". I preveu dedicar l'any 2024 a redactar i aprovar el projecte constructiu i el projecte d'explotació, amb els estudis jurídics, econòmics i financers corresponents, de manera que estigui en condicions de treure la licitació de les obres i l'adjudicació a finals de 2024 que permetin estar a punt per quan acabin les obres del soterrament. "El que era una expectativa ara es converteix en una realitat i hem de començar a treballar a partir de demà mateix", va concloure Torres.

Una aposta per la mobilitat sostenible

En la seva exposició davant els mitjans de comunicació, Ricard Font, Secretari General del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, va destacar que el de Sant Feliu "és un dels projectes importants des del punt de vista de la mobilitat". L'arribada del tramvia és una actuació "en què l'urbanisme i la mobilitat transformen les ciutats i els paisatges". Font ha explicat que amb el soterrament de les vies es treu una ferida urbana i "cal fer pedagogia per explicar que el tramvia no és incorporar una altra ferida urbana sinó que es dotar d'una mobilitat molt fàcil, àgil, senzilla i de proximitat els municipis". Aquesta actuació, va continuar, "està pensada per incorporar trama urbana per a la ciutat i alliberar els espais urbans del vehicle privat". Després d'uns anys "complexos d'obres" hi ha consens per continuar amb les obres del tramvia que han de permetre afegir dues o tres estacions i això permetrà també "generar més mobilitat urbana, però pensant també en els desplaçaments cap al Baix Llobregat i Barcelona, amb la possibilitat de la connectivitat cap a Molins de Rei". Font va finalitzar la seva intervenció subratllant que es ratifica el conveni amb l'objectiu de tenir els tràmits fets a temps per quan finalitzin les obres del soterrament i immediatament després es pugui construir el perllongament del tramvia.

L'aposta per la sostenibilitat va centrar la intervenció de l'alcalde de Sant Feliu, Oriol Bossa, que va destacar que amb aquest conveni "signem una aposta pel futur sostenible de la nostra ciutat i del país, un compromís amb la millora de la connexió entre els barris de Sant Feliu i amb els municipis veïns". Per Bossa actualment Sant Feliu viu un moment molt dolç amb l'inici de les obres del soterrament i "tot i la pols, els sorolls i les afectacions que tenen sobre la mobilitat i la ciutadania del nostre municipi, totes sabem que el premi és gegant".

A finals del mes d'agost el soterrament avançarà amb el tancament del pas a nivell. Durant aquest any també es preveu la posada en marxa de l'estació provisional, "una estació per fi 100% accessible" i que comptarà amb unes andanes de més de 200 metres i que a més tindrà accés per ambdós costats de la via. Bossa va subratllar que "Sant Feliu canviarà molt en els propers anys, però el que no canviarà serà el nostre compromís amb el transport públic. Així també ho hem volgut plasmar a l'Agenda Urbana del nostre municipi amb aquest full de ruta que ens permetrà estar preparades per fer front a les crisis que puguin arribar i les que ja patim com la climàtica".

Comparteix
ENVIAR PER EMAILCancel·lar enviament de correu
* Camps obligatoris
Enviar
Salta a la part superior