Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
28/03/2024 15:52:07

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

L'Ajuntament reivindica el Dia Europeu de la Mediació amb una jornada per fomentar la bona convivència

11/01/2023
Lectures: 2471
L'Ajuntament reivindica el Dia Europeu de la Mediació amb una jornada per fomentar la bona convivència

El Dia Europeu de la Mediació, que se celebra el 21 de gener, posa en valor any rere any els valors que la mediació aporta a la societat, com el diàleg, el respecte o la confiança. Per commemorar aquesta efemèride, el Servei de mediació ciutadana municipal celebra dimecres 18 de gener una jornada en què es presentarà el Decàleg de consells per a una bona convivència veïnal. La trobada es portarà a terme al Centre Cívic Les Tovalloles a partir de les 19 h.

El Servei municipal de mediació ciutadana és un servei gratuït, que actua com a sistema alternatiu per resoldre els conflictes de convivència que es poden generar entre veïns i veïnes, empreses o entitats en el dia a dia, es caracteritza per la intervenció de diferents persones expertes en la mediació. Els i les professionals que l'administració posa a disposició de la ciutadania, amb el suport de la Diputació de Barcelona, actuen de manera imparcial, ajudant a establir ponts de comunicació entre les parts implicades.

El Servei de mediació va gestionar 66 casos durant l'any 2022, 51 dels quals van correspondre a noves sol·licituds de mediació, i va facilitar que 104 persones participessin en la resolució de conflictes dels que formaven part. Es calcula que el nombre aproximat de persones que finalment es van veure beneficiades d'aquestes intervencions va arribar gairebé a les 500 ciutadanes i ciutadans.

En el darrer exercici la tipologia de casos més atesos, per tercer any consecutiu, ha estat la dels conflictes veïnals relacionats amb les molèsties per sorolls. Entre les casuístiques més comunes també hi ha les dificultats veïnals per olors, els conflictes associats a les obres, o aquells relacionats amb neteja, higiene, humitats o gestió de la comunitat.

Comunicar i sensibilitzar per garantir la convivència

El treball del Servei municipal de mediació ciutadana va més enllà de facilitar espais, tant físics com virtuals, perquè la ciutadania resolgui els seus conflictes de forma assistida pel personal tècnic de mediació i convivència. Una part important de la seva feina se centra en les tasques de divulgació d'una cultura de pau i de comunicació no violenta de forma transversal a tot Sant Feliu.

Aquesta tasca de sensibilització complementa l'aposta de l'Ajuntament per treballar per un Sant Feliu on la convivència i la cohesió social esdevenen punts claus del benestar de la ciutadania. Així s'estableix en els compromisos que el Govern va reflectir en el Pla d'Actuació del Mandat, integrant en aquesta feina de sensibilització altres mesures que s'estan impulsant com la Xarxa antirumors o la Taula de convivència, entre d'altres.

El Servei de mediació al detall

Qualsevol persona física o jurídica, empadronada, resident o radicada a Sant Feliu de Llobregat pot sol·licitar una mediació a través de l'Oficina d'Atenció Ciutadana (edifici de Can Ricart, plaça de Lluís Companys, 1), o per via telemàtica mitjançant aquest tràmit.

El Servei de Mediació Ciutadana va ampliar al setembre el seu horari d'atenció en 10 hores, passant de 30 a 40 hores setmanals per donar un millor servei a la ciutadania. El servei atén, sempre amb cita prèvia, dilluns i dimecres, de 10 a 14 h i de 15 a 20 h, i els dimarts de 10 a 14 h, per mediar en qualsevol d'aquests conflictes:

  • Conflictes veïnals
  • Conflictes de l'espai públic
  • Conflictes en l'àmbit educatiu
  • Conflictes vinculats amb activitats econòmiques
  • Conflictes familiars
Documents relacionats:
ENVIAR PER EMAILCancel·lar enviament de correu
* Camps obligatoris
Enviar
Salta a la part superior