Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
14/10/2024 17:43:32

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Sant Feliu Innova
Hemeroteca

Botigues que es reinventen innovant: Sabates Escala i la venda en directes d'Instagram

04/03/2021
Lectures: 4303
Botigues que es reinventen innovant: Sabates Escala i la venda en directes d'Instagram

Temps i situacions noves requereixen noves accions. Si Einstein ja va dir que en moments de crisi, la imaginació és més important que el coneixement, els responsables de la sabateria Escala de Sant Feliu ho van tenir clar: calia deixar enrere les lamentacions per la situació actual i mirar de reinventar-se aprofitant l'ajut de la tecnologia.

Són temps per explorar l'anomenat Social Commerce i experimentar amb la venda de productes a través de xarxes socials.

La Covid-19 i les restriccions necessàries per mantenir-la a ratlla han perjudicat sobremanera el comerç local arreu. La pandèmia ha suposat un boom del comerç electrònic i la venda online, que ha estat durant molt de temps l'única manera possible de vendre productes no essencials. I de totes les xarxes socials una de les que ha experimentat un major creixement en els darrers anys ha estat Instagram, que ja al 2018 havia arribat als 1000 milions d'usuaris arreu del món. 

Partint d'aquesta situació, els responsables de la sabateria Escala van veure en els directes d'Instagram una oportunitat per apropar els seus productes al públic que no es podia desplaçar a la botiga i l'acceptació ha estat total. Les tardes de dissabte, un bon grapat de  persones estan pendents dels que els oferiran des de dins de la botiga, a la que de moment no s'hi pot accedir durant el cap de setmana.

Parlem amb Alexandra Llopart, impulsora d'aquesta iniciativa i participant conjuntament amb Núria Llopart a la comunitat d'innovació local Open Sant Feliu,  perquè ens en faci la seva valoració:

Des de quan teniu presència a Internet i les xarxes socials?

Fa més de set anys que tenim pàgina web per poder realitzar la compra dels nostres productes online i més de cinc que tenim presència a les xarxes socials (principalment Instagram i Facebook).

Com se us va acudir aquesta iniciativa? Quan va començar? Quina periodicitat té?

Parlant amb una amiga sobre què podríem fer per millorar la situació dels dissabtes amb la nova normativa. Donada la situació actual i la nostra filosofia d'atenció al client, volíem proporcionar una venta molt personalitzada i directa a través d'Internet i aquest ens va semblar el primer pas cap a aquesta direcció.

Ho fem des de finals de gener i des de que vam començar ho hem fet cada setmana, tots els dissabtes a la tarda.

Al vostre compte d'Instagram teniu més de 4.000 seguidors però...quanta gent us veu en directe? 

Entre 150 i 200 persones ens veuen durant el directe.

Quina valoració en feu? Ha servit per incrementar les vostres vendes? Quin és el tipus de persona que us compra per Instagram? 

La valoració que en fem és molt positiva. A l'inici no sabíem com respondrien els nostres seguidors i estàvem nerviosos i a la vegada emocionats de poder explorar aquesta nova manera d'arribar a ells. Creiem que el resultat i l'acceptació per part dels nostres seguidors ha estat molt bona i estem molt agraïts de la seva participació durant el directe.

En els directes tenim clients de tot tipus: per un costat, els mateixos clients que venen a les botigues físiques que aprofiten aquesta iniciativa per fer alguna compra més. I, per altra banda, seguidors que tenim que viuen lluny de les nostres botigues, que ho veuen com una bona oportunitat per veure el nostre producte posat i conèixer-ne més detalls. En aquest cas, ens reserven el que volen a través del directe i després nosaltres els hi enviem a casa.

Ara podeu obrir, amb limitacions d'aforament, de dilluns a divendres. Perquè creieu que la gent us compra al directe i no ve a la botiga entre setmana?

Creiem que la gent que per feina es pot organitzar i venir entre setmana, segueixen venint. Ho veiem com un canal complementari de venda, sobretot per la gent que aprofitava els dissabtes per fer shopping i ara no pot venir a comprar a les botigues degut a les restriccions. A més, per tots aquells seguidors que tenim que viuen lluny de les nostres botigues físiques, és una manera d'ajudar-los a veure els nostres productes i  interactuar amb nosaltres.

L'objectiu dels directes no és només vendre, sinó mantenir la relació propera que nosaltres tenim amb els nostres clients. Els clients es connecten al directe i passen una bona estona. Molts cops, amigues es connecten cada una des de casa seva i van interactuant a través del directe, i això ens encanta! Poder ser una font de distracció i de passar una bona estona amb els nostres clients ara que els caps de setmana tots passem més temps a casa.

Quin canal us funciona millor en aquests moments: botiga física, web, venda directa per instagram?

Creiem que ara mateix el més important és saber fer un balanç correcte entre els tres. Per la nostra naturalesa i filosofia d'empresa, la botiga física segueix sent molt important ja que creiem en l'atenció personalitzada i l'assessorament amb el client. Creiem en veure'ns, connectar, xerrar i passar una bona estona junts fent que el client trobi el producte que li fa sentir a gust.

De totes maneres, per la gent que actualment no es pot apropar a les botigues, intentem replicar sempre aquest tracte a les xarxes socials. Comunicació directa, honesta i propera. De fet, al nostre web tenim un servei d'atenció personalitzada a través de WhatsApp.

Sabeu d'altres comerços que s'hagin interessat per la iniciativa? Què creieu que cal per posar-la en marxa?

Si, hem vist altres comerços que han seguit la mateixa iniciativa. Ens sembla bé, ens hem d'adaptar als nous temps.

Teniu previst seguir amb la venda en directe després de la pandèmia? Per què?

Creiem que la pandèmia ens està ajudant a crear noves maneres de comunicar-nos i de connectar, ens ha posat les piles en ser més creatius, en entendre millor el nostre client i en saber respondre a les seves necessitats canviants. I per sort tot això es quedarà. És la part bona d'aquesta situació, que ens ha ensenyat a fer coses noves que romandran  ja amb nosaltres. I tant, que farem més directes després de la pandèmia! I moltes més accions innovadores que estem preparant.

I és que a Sant Feliu tenim una bona comunitat de gent innovadora que sempre està pensant en noves maneres de fer les coses i de la que properament us en parlarem amb més detall, perquè s'estan coent un grapat d'iniciatives molt interessants. 

Més informació:

Salta a la part superior