Les Cartes de Serveis són documents vinculats amb l'àmbit de gestió de qualitat i es concreten en la descripció de les principals línies de servei i els compromisos de qualitat de l'Ajuntament en relació a les persones usuàries del servei. Així mateix, detallen els mecanismes de contacte i interacció de les persones usuàries amb els serveis.
Les Cartes de Servei són de nova creació:
Problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa, que motiven la necessitat i oportunitat de la seva aprovació:
Les Cartes de Servei vénen motivades pel mandat que es deriva de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Objectius de la norma:
- Avançar en l'estratègia de transparència i retiment de comptes de l'Ajuntament.
- Facilitar l'accés de la ciutadania a la informació pública
- Impulsar dinàmiques de gestió de la qualitat en els serveis municipals, a través de l'establiment de compromisos de qualitat.
- Clarificar els mecanismes d'interacció de les persones usuàries amb els servei.
Normativa que desenvolupa:
Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern en el seu Article 59. Cartes de servei
Proposta de membres de la comissió d'estudi:
Les cartes s'han elaborat considerant els requeriments determinats per la normativa de referència i a través d'una metodologia de treball transversal i plurisdisciplinar incorporant la participació del personal tècnic referent dels serveis objecte de cartes, la Unitat de Gestió del Coneixement i Qualitat i les direccions d'àrea i Gerència.
Òrgan responsable de l'impuls tramitació:
Regidor de l'Àrea de Govern Obert i Serveis Generals
Personal tècnic afectat:
- Cap de Cultura
- Direcció de la Biblioteca Montserrat Roig
- Cap de Policia Local
- Direcció d'Ocupació, Promoció Econòmica i Comerç
- Coordinadora de Centre educatius 0-3
- Direcció de l'Escola Municipal de Música
- Cap d'Esports
- Cap de Serveis Socials
- Cap de l'Oficina d'Atenció Ciutadana
- Tècnic responsable del programa de Salut Pública i Consum
Calendari d'elaboració:
- Aportacions a través d'aquest d'un formulari habilitat en aquesta pàgina fins al 9 de febrer de 2019.
- Aprovades en Ple Municipal de 28 de febrer de 2019