Coronavirus

Link to ObjectExecute action
Salta al contingut
18/04/2024 23:18:05

Idioma

Identificació

Pàgina inicial de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

Cercador global

Menú superior

Menú principal

Informació institucional sobre el coronavirus

INSTRUCCIÓ 11/2020-COVID-19

  • Expedient: Coronavirus SARS-CoV-2
  • Assumpte: Manteniment servei prestat Associació Esport3

Vist els Decrets d’alcaldia de dates 16/03/2020 i 20/03/2020, pel qual entre d’altres aspectes, es resol que per tal de contribuir a la contenció del coronavirus SARS-CoV-2, per part de l’alcaldia es durà a terme les diferents actuacions, mitjançant Instruccions o Bans, segons correspongui.

En el marc d’actuació del Pla d’Actuació del PROCICAT per pandèmies, aprovat per Acord GOV/30/2010, del 23 de febrer, i modificat per Acord del Govern de la Generalitat de Catalunya 40/2020, de 3 de març, pel qual passa a denominar-se Pla d'actuació del PROCICAT per emergències associades a malalties transmissibles emergents amb potencial alt risc, així com del document de Recomanacions per als municipis en el marc del Pla d’Actuació del PROCICAT per emergències associades a malalties transmissibles emergents amb potencial alt risc, del Servei de Protecció civil del Departament d’Interior, i de les diferents Resolucions i Acords del Govern i Departaments de la Generalitat, per la qual s'adopten mesures complementàries per a la prevenció i el control de la infecció pel SARS-CoV-2.. Mesures d’aplicació des de les 0,00 hores del dia 14 de març de 2020, amb una vigència mínima de 15 dies i susceptibles de revisió en coherència amb la situació epidemiològica de cada moment.

Vist el que es preveu al Reial Decret 463/2020 de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma, per a la gestió de la situació creada por el COVID-19, modificat pel Reial decret 465/2020, de 17 de març, que es complementa amb normes posteriors, amb una vigència durant 15 dies naturals, entre el 14/03/2020, moment de l’entrada en vigor del RD i el 29/03/2020, sempre i quan no es prorrogui la vigència del RD. Normativa que s’ha de relacionar amb la dictada per l’Estat amb rang de Llei, el Reial decret-llei 7/2020, de 12 de marçç, pel qual s'adopten mesures urgents per respondre a l'impacte econòmic del COVID-19, amb el Reial decret-llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social del COVID-19, i amb la dictada per la Generalitat de Catalunya, amb rang de Llei, el Decret llei 6/2020 de 12 de març, de mesures urgents en matèria assistencial, pressupostària, financera, fiscal i de contractació pública, per tal de pal·liar els efectes de la pandèmia generada pel coronavirus CoVid-19 i el Decret Llei 7/2020, de 17 de març, de mesures urgents en matèria de contractació pública, de salut i gestió de residus sanitaris, de transparència, de transport públic i en matèria tributària i econòmica del Govern de la Generalitat de Catalunya. Normativa que s’ha de relacionar amb l’article 21.1.a), d) i m) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril de Bases de règim local, que atorga a l’alcaldia la direcció del govern i l’administració municipal, dels serveis i obres municipals, i l’adopció de mesures necessàries i adequades en situació de greu risc, en relació amb l’article 53.1.b), d) i m) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de Règim local de Catalunya, i normes concordants.

Atès que el Congrés dels Diputats, va autoritzar en data 25/03/2020 la pròrroga de l’estat d’alarma per a 15 dies més.

Vist l’article 34 del RDL 8/2020, de 17 de març, el que regula un conjunt de mesures en matèria de contractació pública per tal de mitigar les conseqüències del Coronavirus COVID-19 i entre aquestes, les relatives a la suspensió de determinats contractes públics, vigents a l’entrada en vigor del RDL 8/2020, de 17 de març, celebrats per entitats pertanyents al Sector Públic.

Vist que, en la suspensió de contractes de serveis i de subministrament de tracte successiu previst al RDL 8/2020, de 17 de març, l’entitat adjudicadora haurà d’abonar, prèvia sol·licitud i acreditació fefaent per part del contractista, els danys i perjudicis efectivament soferts per aquest, durant el període de suspensió i que es preveuen a l’apartat 1 de l’article 34 del RDL 8/2020, de 17 de març, essent que en aquests casos no és d’aplicació el procediment de la suspensió de contractes previst a l’article 208 de la LCSP de 2017 ni l’article 220 del TRLCSP de 2011.

Vist l’article 21.1.a) i d) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril de Bases de règim local, que atorga a l’alcaldia la direcció del govern i l’administració municipal, i dels serveis i obres municipals, en relació amb l’article 53.1.b), i d) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de Règim local de Catalunya, i normes concordants.

Atès que, a banda del fonament jurídic anteriorment exposat, davant l’objectiu municipal de dur a terme una protecció adequada del dret a la salut de tota la ciutadania, en el marc legal aprovat pel Govern de l’Estat, i en l’àmbit de la seva competència, per la Generalitat de Catalunya, en relació a una situació d’emergència de salut pública, es motiva la conveniència i necessitat d’intervenir en diferents contractes municipals que s’executen pel funcionament de l’organització dels serveis municipals, per tal de facilitar la limitació de la mobilitat, i el compliment de les mesures per prevenir el contagi, adoptades pel Govern de l’Estat i per la Generalitat de Catalunya, en l’àmbit de les seves competències.

Vist que el RDL 8/2020, de 17 de març estableix que l’execució d’aquells contractes que esdevingui impossible com a conseqüència del covid-19 o les mesures adoptades per l’Estat, les comunitats autònomes o l’Administració local per combatre-ho, quedaran automàticament suspesos des que es produís la situació de fet que impedeix la seva prestació i fins que aquesta prestació es pugui reprendre.

Vist l’article 2 del Decret Llei 7/2020, de 17 de març, de mesures urgents en matèria de contractació pública, de salut i gestió de residus sanitaris, de transparència, de transport públic i en matèria tributària i econòmica, preveu que els òrgans competents dels ens locals de Catalunya podran dictar normes o actes administratius de suspensió de l'execució de contractes, en els mateixos termes i per a les mateixes circumstàncies que s'estableixen a l’article 1er del mateix text legal.

Vista la comunicació de data 22/03/2020 efectuada mitjançant correu electrònic per la Sra. Maite Lluch en representació de l’empresa Associació Esports 3 en la que sol·licitava la no suspensió del contracte del servei de gestió i dinamització del Casal Municipal de la Gent Gran i la prestació de determinats serveis adreçats a les persones grans de Sant Feliu de Llobregat. Vist el informe favorable de data 25/03/2020 del Director de la Àrea de Drets de ciutadania i Polítiques Socials en el que consideren necessari mantenir la continuïtat del Contracte amb l’empresa ASSOCIACIÓ ESPORT 3 i descriu la nova metodologia de treball del Programa de la Gent Gran que ha estat pactada amb l’empresa i que s’executarà durant el termini que duri aquesta situació extraordinària.

ORDENO:

  • PRIMER.- Mantenir la continuïtat del servei de gestió i dinamització del Casal Municipal de la Gent Gran i la prestació de determinats serveis adreçats a les persones grans de Sant Feliu de Llobregat amb l’empresa ASSOCIACIÓ ESPORT 3.
  • SEGON.- Prendre raó que la nova metodologia a seguir en l’execució del Programa de Gent Gran durant aquest període extraordinari serà la següent:
    • Mantenir el Servei de Menjador Social, adequant-lo a la situació actual i acompanyant als usuaris de forma telefònica i gestionat amb l’empresa de Càtering.
    • Atendre telefònicament amb la resta d’usuaris de l’equipament informant en tot moment de la situació actual.
    • El servei de Podologia farà bossa d’hores per, un cop passada l’excepcionalitat, donar resposta a totes les visites cancel·lades i reprogramades evitant queixes i llista d’espera.
    • La responsable de l’equipament/dinamitzadora realitzarà tasques internes d’organització, re programació, suport a usuaris, redacció de memòria, Setmana de la Gent Gran, revisió i millora dels tallers, planificació del nou curs, etc.
    • Els/les conserges faran bossa d’hores i, si calgués, tasques de manteniment de l’equipament, igual que la resta de treballadors/es.
    • Els monitors/talleristes faran reforç al grup mitjançant propostes d’activitats i faran bossa d’hores.
  • TERCER- Notificar aquesta instrucció a l’Associació Esports 3, gerència, a Tresoreria, a Intervenció i a la Direcció d’àrea de drets de la ciutadania i polítiques públiques.
  • QUART.- Publicar la present instrucció al perfil del contractant sense perjudici de la seva difusió al web municipal i a qualsevol altre mitjà idoni.

Lídia Muñoz Cáceres, l’alcaldessa

Salta a la part superior